Heb je behoefte aan een luisterend oor? Zoek je informatie over dissociatieve stoornissen en/of de vereniging? Je kunt dan bellen met onze ervaringsdeskundige vrijwilligers. Zij staan je graag te woord.
Contact en informatie: 033 – 82 00 208
- Iedere maandag tussen 9 en 20.30 uur
- Iedere woensdag tussen 9 en 13 uur
Gesprekken duren maximaal een half uur.
De telefoon biedt eenmalige en kortdurende contacten; we kunnen geen structurele ondersteuning bieden in de vorm van doorlopend dagelijks of wekelijks contact. Dat is omdat ons telefoonteam klein is, we door veel mensen gebeld worden en we geen hulpverlening bieden.
Voor crisis, therapie en begeleiding verwijzen we door. Hieronder vind je links.
Je kunt een voicemail inspreken als er geen vrijwilliger beschikbaar is of als je belt buiten openingstijden. Als je een bericht achterlaat, bellen we je terug.
Zoek je contact met onze (leden)administratie of het bestuur? Via het keuzemenu kun je ook bij hen terecht.
Tijdens vakanties en feestdagen kun je geen voicemail achterlaten. Mailen kan wel altijd: mail@caleidoscoop.nl.

Belangrijk: de Caleidofoon is geen crisistelefoon en biedt geen therapie. We verwijzen je daarvoor door naar andere organisaties.
Ben je in crisis en/of heb je direct hulp nodig?
- Ben jij of je naaste in levensgevaar? Bel altijd 112.
- 113 Zelfmoordpreventie heeft een crisislijn die je dag en nacht kunt bellen: 113. Je kunt ook chatten.
- Als je een crisisplan of crisiskaart hebt, raadpleeg dan waar je terecht kunt. Bijvoorbeeld een vertrouwd persoon, je behandelaar of de huisarts.
Is de Caleidofoon op dit moment niet bereikbaar, maar wil je wel graag met iemand praten?
- De Luisterlijn: 0900-0767
- Mind Korrelatie: 0900-1450
- Naasten Centraal: 0900-2546674
- De Oudertelefoon: 085-1304658
Zoek je professionele hulp?
- Kortdurend, direct online contact met een hulpverlener (bellen, chatten, mailen of appen) kan via www.mindhulplijn.nl (elke werkdag tussen 9 en 21 uur)
- Hier vind je onze lijst met hulpverleners
- Onder aan deze pagina staat wat je kunt doen als je te maken hebt met wachtlijsten of aanmeldstops. Of bijvoorbeeld onafhankelijke bemiddeling of juridische hulp nodig hebt.