Caleidofoon beantwoorden

Modern businesswoman in casual outfit talking on mobile in office

De Caleidofoon is de telefonische luister- en informatielijn voor lotgenoten, naasten en andere geïnteresseerden. Ervaringsdeskundige vrijwilligers beantwoorden de telefoon vanuit huis en spreken onderling af wie wanneer beschikbaar is.

Herken jij je hierin? Dan past de telefoonbeantwoording misschien bij jou:

  • Je kunt goed luisteren en bent nieuwsgierig naar de beleving van de beller
  • Je hebt zelf ervaring met een dissociatieve stoornis als lotgenoot of naaste. Je kunt deze gepast inzetten en uitdragen dat ieders ervaring anders is.
  • Je kunt vanuit gelijkwaardigheid reageren: je kunt en hoeft de situatie van de beller niet op te lossen en neemt geen hulpverlenersrol aan
  • Je weet of leert hoe de vereniging in elkaar zit en kunt mensen intern en extern verwijzen

Wat kun je van ons verwachten?

  • Een inwerkperiode, waarbij je onder meer een cursus volgt op onze kosten en intensiever contact hebt met de werkgroepcoördinator of buddy
  • Intervisie en overleg met andere teamleden
  • Hulp en ondersteuning bij de uitvoering van je taak
  • Een onkosten- en vrijwilligersvergoeding
  • Gezellige en leerzame activiteiten voor vrijwilligers

Ik ben geïnteresseerd in vrijwilligerswerk

Aanmeldformulier vrijwilligerswerk

Hoe heet je?(Vereist)
E-mail(Vereist)
Adres(Vereist)
Ben je lid van Caleidoscoop?
Wanneer ben je jarig?
We sturen onze vrijwilligers graag een kaartje op hun verjaardag. Wil je dit liever niet? Je kunt dan deze vraag overslaan.
Wat zou je graag willen doen?(Vereist)
Je kunt meerdere opties selecteren
Waar word jij blij van? Is er iets dat je zou willen doen dat niet onder een van bovenstaande opties valt?
Wat is je praktische ervaring met de werkzaamheden waar je interesse in hebt, bijvoorbeeld vanuit opleiding, (vrijwilligers)werk, cursussen of zelfstudie? Hoe vertrouwd ben je met het praten over dissociatie en contact met lotgenoten en/of naasten? Hoe zou je je kennisniveau met betrekking tot dissociatieve stoornissen omschrijven?
Omdat we als vrijwilligersteam met name (samen)werken vanuit huis, is het belangrijk dat je voldoende in staat bent om digitaal te werken. Mailen, beeldbellen en Teams zijn onze belangrijkste communicatiemiddelen. Hoe bekend ben je met deze kanalen? Hoe vind je het om digitaal te werken en communiceren?
Als je denkt aan de ideale omstandigheden voor jou om vrijwilligerswerk te doen, hoe zou dat er dan uit zien? Denk bijvoorbeeld aan individueel werken versus intensieve samenwerking, gedetailleerde instructies volgen versus een vrije invulling van je taak, praktische uitvoeringstaken doen versus coördinerende of beleidsmatige taken.
Wat zou je willen leren/waarin zou je jezelf verder willen ontwikkelen? Wat zouden anderen misschien van jou kunnen leren?
Welke dagen of dagdelen ben je beschikbaar, of hoeveel tijd je zou willen investeren? We zijn ook benieuwd naar je persoonlijke inschatting van je belastbaarheid.
Onze vrijwilligerscoördinator neemt telefonisch contact met je op om kort kennis te maken en een online afspraak in te plannen.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.